Betalningskrav

När du lägger en beställning på shaver.se accepterar du att beställningen innebär ett betalningsansvar.

Betalsätt:

Betalning med Payson 

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

 

Betalning med Paypal 

Paypal är ett av de vanligaste sättet i världen att betala för tjänster och varor online. Även om du inte har ett Paypalkonto sedan tidigare kan du snabbt göra kortbetalningar via Paypal. Du behöver alltså inte skapa ett konto hos paypal för att kunna genomföra köpet.

 

SveaWebPay Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av shaver.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

 

SveaWebPay delbetala

Svea Ekonomi AB erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos BUTIKSNAMN. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information. 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %.

Läs mer om allmänna villkoren på: 
http://www.sveawebpay.se/kontovillkor
 

Fraktkostnad

För att göra det så enkelt som möjligt att räkna ut det totala priset har vi valt att använda oss av ett enhetspris, 29 kr per beställning, oavsett vikt eller storlek. Vi skickar i dagsläget endast paket och brev inom Sveriges gränser.
 

Leverans

Vi expedierar ordrar varje dag (gäller VARDAGAR). Observera att detta endast gäller varor som finns på lager. I regel är alla våra produkter lagervaror, men om en produkt mot förmodan är slut i vårt lager tar det 3-60 dagar (beroende på produkt) att leverera varan eftersom vi först måste lägga en beställning hos vår leverantör. Är varan restnoterad hos vår leverantör kommer vi att höra av oss och då får ni välja om ni vill ha övriga varor i beställningen levererade, eller om ni vill vänta på att den restnoterade varan åter kommer in i lager hos leverantören.

Vi erbjuder inte delleverans när lagerstatus stämmer.

Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

Ej utlösta paket

Skrymmande försändelser ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till shaver.se. Även större försändelser som skickas som postpaket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar.
Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 149 kr för att täcka våra omkostnader. 
Fakturering för outlösta paket/brev sköts av SveaWebPay.

Beställningar i andras namn

Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande. Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas i vår polisanmälan.

Avbeställning

Så länge er order har status Mottagen eller Under behandling går det bra att avbeställa genom att skicka ett mail till info@shaver.se.
Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt. Läs mer om den nedan.

Öppet köp / ångerrätt

Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt. Observera att du måste skicka tillbaka produkten till oss inom 14 dagar efter du aviserat att du ämnar returnera en del av, eller hela din beställning.

Vid öppet köp ersätter vi inga fraktkostnader till oss. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Vid reklamationer/garantiärenden ersätter vi brevkostnader (alltså inte Rekommenderat eller postpaket). 

Vi återbetalar ordersumman inom 30 dagar.
Vi godkänner endast full återbetalning om originalförpackningen returneras tillsammans med produkten och är intakt. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan på produkten kommer prisavdrag ske, på mellan 30-100% av produktens värde.

Obs! Öppet köp gäller inte i följande fall:

  • öppnat förpackningen och brutit eventuell plombering.
  • Kosmetiska produkter (inklusive hår- och hudvårdsprodukter och parfymer).
  • Självhäftande produkter som används direkt på huden. 
  • Med ovan liknande eller jämförbara produkter.
     

Handlar det istället om en trasig produkt är det garantirätten som gäller, läs mer om det nedan.

Garanti

Vi lämnar sex månaders garanti på våra produkter, dock inte på förbrukningsprodukter som t.ex rakblad. Vissa märken/tillverkare kan erbjuda längre garantitid än så. Gäller tillverkarens egen garanti längre än sex månader står det nämnt i produkttexten för respektive produkt. Garanti gäller ej vid oaktsamhet eller otillbörlig användning av produkten.

Reklamation

Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här:
Inom de sex första månaderna ligger det på oss (Shaver.se) som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel.
Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad).

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

Loggning och lagring av kunduppgifter

Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi ska kunna skicka orderbekräftelse och orderstatus. Mobilnummer behöver bara anges om ni vill ha sms-avisering vid postförskott. Personnummer behöver bara anges om köpet sker mot faktura och behandlas av SveaWebpay.
Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falskbeställningar.

Åldersgräns

För att handla på shaver.se måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre än 18 måste du ha förälders eller målsmans godkännande. Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order.
Ordrar som läggs i falskt namn, personnummer eller adress polisanmäls.

Övrigt

Shaver.se följer så klart distansavtalslagen som du kan läsa mer om här:
http://www.konsumentverket.se/